5 טיפים לבחירת חברה לבניית אתרים

5 טיפים לבחירת חברה לבניית אתרים

5 טיפים לבחירת חברה לבניית אתרים

 
היום כל בעל עסק קטן-בינוני יודע שהוא חייב אתר אינטרנט. בניית אתר אינטרנט היא הכרחית הן מסיבות עסקיות גרידא והן מסיבות תדמיתיות. ללא נוכחות אינטרנטית, ולא משנה סוגו וגודלו, לעסק למעשה אין זכות קיום. לא רק שגולשי האינטרנט לא יוכלו להגיע אלייך ותאבד לקוחות פוטנציאליים, גם אלה שהם כבר לקוחותייך - יחפשו מקום בו יוכלו לקבל מידע על העסק שלך ודרך בלתי אמצעית ליצירת קשר איתך. היום בניית אתר אינטרנט היא אחד מהשלבים הראשונים בתהליך הקמת עסק בין אם מדובר בחברת סטארט-אפ או במספרה. 
 
מתוך ההכרה הזו נוצרה בשנים האחרונות תנופה עצומה בתחום בניית האתרים וכדי לספק את הדרישה קמו בישראל עשרות, אם לא מאות, חברות לבניית אתרים. הטענה כי "היום כל ילד יכול לבנות אתר אינטרנט" היא בעיקרון נכונה. האמת היא שלא צריך יותר מאתר אינטרנט כדי להציג את עצמכם כחברה לבניית אתרים, וזה מה שיפה באינטרנט.
הפן השלילי של הסיפור הוא שהשוק נפרץ לחברות בניית אתרים "חאפריות" המגלות חוסר מקצועיות בעבודה עצמה ובהתנהלות מול הלקוחות. אז לפני שאתם פונים לחברה לבניית אתרים, כדאי לכם כמובן לעשות סקר שוק (כמו בכל החלטה צרכנית), ולתת דגש על הנקודות הבאות:
 
1. חברה לבניית אתרים: סוג הלקוחות - בכל אתר של חברה לבניית אתרים תוכלו למצוא קישור לעמוד "הלקוחות". מעבר לזה שזה ייתן לכם להתרשם וללמוד על אתרים שבנתה אותה חברה, כך גם תוכלו ללמוד על סוג הלקוחות שלה. אם יש לכם עסק קטן-בינוני, אין טעם לפנות לחברה שרשימת לקוחותיה מופיעים בנקים, משרדי ממשלה, וחברות מסחריות גדולות. חברה כזאת לא מתאימה לדרישותיכם, וסביר להניח כי שירותיה יהיו יקרים לכיסכם. אגב, את רשימת הלקוחות המופיעים באתר האינטרנט של החברה לבניית אתרים, צריך לקחת תמיד בערבון מוגבל. כחלק מהשוק הפרוץ, חברות אינטרנט רבות נוהגות להתפאר בלקוחות שכלל לא היו בקשר עסקי אתן. ואם כן, אז מאוד עקיף, ובטח לא בניית אתר. טיפ נוסף הוא לבחור בחברה לבניית אתרים על פי המלצות של לקוח מרוצה, ואם היא טובה - אז יהיו הרבה כאלה. אם אתם לא מכירים מישהו ספציפי פשוט פנו בהודעה אישית לתיבות הדואר של אותם לקוחות ובקשו חוות דעת.
 
2. חברה לבניית אתרים: ותק - תעשיית האינטרנט המסחרי היא עוד עדיין צעירה. גם הניסיון של החברות הותיקות אינו עולה בהרבה מעל 10 שנים. אולם, לותק יש פקטור חשוב. הוא מצביע על כך שאנשי החברה לבניית אתרים לא רק מנוסים במקצועי, אלא גם מעורים ומעורבים בתעשיית האינטרנט המסחרי הישראלי הסבוכה. שנות ותק מעידות על כך שהחברה צלחה משברים של השוק (כמו התנפצות הבועה) והצליחה לשמור על מאגר לקוחות יציב וקבוע - שזה אומר הרבה. 
 
3.חברה לבניית אתרים: גודל - במקרה הזה, הגודל לא קובע. חברות אינטרנט לבניית אתרים המתמחות בטיפול בלקוחות קטנים-בינוניים, יכולות ואפילו רצוי שיהיו בעלות כמות עובדים מצומצמת, כך הסיכוי שתקבל טיפול יעיל וממוקד יהיה גבוה יותר. חברה קטנה תיתן לך יחס חם ואדיב בהרבה מאשר חברה גדולה שעובדת במתכונת של בית חרושת.  
 
4. חברה לבניית אתרים: כל השירותים בחבילה אחת? - בהחלט עדיף וכדאי עבורך כבעל עסק קטן-בינוני שתפנה לחברה המספקת גם שירותי עיצוב וקידום. עיצוב אתר האינטרנט ובוודאי גם השיווק והקידום שלו, הם חלק בלתי נפרד ממנו וצריכים לקחת אותם בחשבון כבר בשלב הראשוני של בניית אתר לעסקים. על כן, כדי לחסוך מכם את הבלגן ואת ההתרוצציות בין נותני שירותים שונים, מוטב כי תפנו לחברה לבניית אתרים המספקת גם שירותי עיצוב וקידום. 
 
5.חברה לבניית אתרים: מחיר - אתם שואלים מדוע השארתי את החלק שהכי מעניין אתכם לסוף? הייתה מאחורי זה כוונה. מרכיב המחיר הוא חשוב מאוד בבחירת חברה לבניית אתרים. הוא חשוב מאוד, אך אינו צריך לבוא לפני שאר השיקולים. כמובן שהצעת המחיר שהחברה לבניית האתרים תגיש לכם צריכה להתאים לתקציב, אך רוב החברות מציעות פחות או יותר את אותם מחירים וגם אם לא, אפשר קצת להתמקח. 100 דולר לפה, 100 דולר לשם - לא צריכים להוות שיקול.
 
רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לקרוא על הנושא ב:

עבור חברה  המתאימה לעסק שלכם - הקליקו כאן: חברה לבניית אתרים

קבוצת אתרים פלוס: